Mnoho cyklistů dává přednost praktičnosti, kdy potřebuje spolehlivé přibližovadlo, co moc nestojí a dobře poslouží svému účelu. Turistických trekkingů je tak na trhu velké množství, ovšem ty elektrifikované bývají méně atraktivní vzhledem k vyšší ceně, ovšem najdou se i výjimky. Domácí značka Galaxy je mimo jiné známá kvalitními bicykly v nižších cenových kategoriích, na které postupně navazuje také elektrokoly. Galaxy Proton je elektrifikovaná varianta trekkingu vyrobená ve spolupráci s českou značkou Totem. Ta se na elektrokola specializuje od svého vzniku a umí nabídnout kvalitní produkci nižší a střední třídy. Navíc se jedná o výrobce, který využívá u elektropohonů i vlastní technická řešení. Výsledkem spolupráce je cestovní elektrokolo s plnou výbavou za pětadvacet tisíc. Galaxy Proton je postaven na hliníkovém rámu ze slitiny řady 6061. Disponuje odpruženou vidlicí Suntour s pružinovým systémem, páčka blokace je umístěna na pravé noze vidlice. Řazení je osmi rychlostní, s hliníkovými klikami Prowheel, které mají klasický trojpřevodník. Osmikolečko Shimano HG20 nabízí rozsah 12 až 32 zubů. Páčky řazení jsou Shimano Altus, řetěz KMC. Vesměs tedy kvalitní značkové osazení, i když z levných řad. Přední kolo nese náboj Quando, ráfky jsou dvoustěnné z hliníkové slitiny a pochází z produkce značky Nexelo. Pláště s univerzálním vzorkem s názvem Kourier dodala Kenda. Od Nexelo je i široké komfortní sedlo. Brzdy jsou klasická véčka od Promaxu. Elektrokolo je opatřeno LED osvětlením s vlastním napájením. Baterii elektromotoru najdeme zasunutou v zadním nosiči, jedná se o typ Li-Ion japonské značky Sanyo s kapacitou 11 Ah. Nábojový elektromotor je umístěn v zadním kole. Nabízí standardních 250W výkonu. Vyrábí ho značka Bafang a je opatřen logem 8FUN, jedná se o světově nejrozšířenější nábojové motory. Ovládací displej najdeme na levé straně řídítek, hned nad páčkami přesmykače. Kabely od motoru vedou na spodu zadní stavby, ty od baterie jsou nataženy přes sedlovou trubku, z části uvnitř ní, k čemuž je tvarově přizpůsobena. K ovládacímu rozhraní je kabeláž vedena vnitřkem spodní rámové trubky. Jelikož se nejedná o přestavbu, ale hotové elektrokolo, je kabeláž málo viditelná a nebýt baterie v nosiči, člověk ani nepozná, že jde o elektrokolo. I nábojový motor je celkem nenápadný. Stále máme dojem klasického turistického kola v plné výbavě. Nabízí se ovšem pouze ve velikosti rámu 19“. Jízda je díky elektromotoru fyzicky méně náročná, jak se budeme chtít unavit rozhodneme sami volbou ovladače asistence na displeji. Elektrokolo Galaxy Proton je i dostatečně pohodlné. Nechybí ergonomicky tvarovaná řídítka a gripy, představec je polohovatelný. Dostatek převodů spolu s účinnou pomocí elektropohonu je garancí dlouhých dojezdů bez ohledu na převýšení. Proton nyní koupíme za výhodnější cenu Elektrokolo vám buď osobně předáme seřízené a zkompletované v naší provozovně v Praze, nebo jsme ho schopni v rámci Prahy a okolí zdarma dovézt zkompletované přímo k vám domů a nebo vám ho pošleme zdarma Balíkem do ruky ( předpřipravené, tj zkompletované a seřízené v kartonové krabici složené na 80 procent) Parametry a specifikace | | Rám | Al 6061 | Vidlice | Suntour NEX HLO, odpružená, lockout | Měnič | Shimano Altus | Přesmyk | Shimano TX-50 | Řazení | Shimano Altus | Brzdy | Promax Al | Páky | Artec Al | Kliky | Prowheel Al | Osa | Integrovaná | Vícekolečko | Shimano HG20, 8 kolo, 12-32z | Řetěz | KMC Z50 | Hl. složení | Semi-integrované | Představec | Promax Al, stavitelný | Řídítka | Promax Al | Sedlovka | Promax Al 27,2mm | Sedlo | Nexelo city elastomer | Náboje | QUANDO Al/ 8FUN | Ráfky | Nexelo Al/CNC dvoustěnné | Pláště | Kenda K192 KOURIER, 40-622 | Pedály | Welgo COMFORT | Př. světlo | LED, bateriové | Zad.světlo | LED, bateriové | Blatníky | Plast se vzpěrami | Rychlosti | 3x8 | Velikosti | 20,5" |
|