Pokud chcete hned nakupovat, eshop najdete dole, hned pod tímto úvodním článkem FELT DOCTRINE CARBON 29 2020 - NEJDOKONALEJŠI XC HARDTAIL Nová řada tří devětadvacítkových závodních hardtailů na karbonových rámech. To je novinka 2020 v této kategorii. Ná rámech najdete trojí osazení, Shimano XT, SLX a Sram NX Eagle, pro jednotlivé verze jsou připraverny vždy dvě barevné varianty karbonového rámu, modrá a černá. Felt Advanced XT - momentální top model řady Doctrine Felt Advanced SLX - skvělý karbonový rám, spolehlivá sada SLX a vidlice Fox a zajímavá cena 61 455 Kč ! Třetí model sazí na co nejlepší poměr cena-výkon a takový bike Felt již dlouho neměl ! Po padesát tisíc, konkrétně stojí 48 647 Kč, to je už výzva. Komponenty Sram NX Eagle, špičkový rám a odpružená vidlice Rock Shox Recon, tedy žádné extra kompromisy pro tento výkonný stroj Nejvyšší poměr tuhosti k hmotnosti Nový model Doctrine nahrazuje doposud vyráběný Nine. Díky desetiletím experimentování s karbonovými vlákny je nový model roku 2020, co se týká poměru hmotnosti a tuhosti rámu, tím nejlepším, co kdy Felt vyrobil v dané kategorii. Účinná geometrie umožňuje rychlejší stoupání, lepší kontrolu ve sjezdech a celkově příznivější vlastnosti pro současné závodní bikování. Rám se na první pohled liší od předchůdců. Nová je např. mohutná středová spojka standardu BB92, pokročilý systém skryté kabeláže, či rám přizpůsobený montáži širších plášťů, až do 2,35“. Nově byla vyvinuta i např. vzpěra v oblasti řetězové linky Na nových rámech Doctrine se přemýšlelo o každé vrstvě karbonu, každém gramu navíc. Prim hrála optimalizace, tj maximální tuhost, především v nejexponovanějších místech, jako např u středové spojky, či u hlavy, ovšem při zachování vstřebávání vibrací. Proto má rám i specificky navrženou zadní stavbu. Doctrine je o 12 procent tužší, než jeho předchůdce. Celkově je o 60g lehčí. Tyto optimální vlastnosti, kdy v sobě rám spojuje neuvěřitelnou tuhost a zároveň vstřebávat vibrace, dokáží být i svým způsobem na závodních tratí konkurencí pro fully. Efektivní geometrie Na základě zpětné vazby od nejrychlejších závodníků byla navržena nová geometrie. Rám má ostřejší sedlový úhel, to pomáhá do kopců. Opačný efekt má položenější hlavový úhel, který se nyní snížil o dva stupně. Ve sjezdech je tudíž Doctrine jistější a technické singletracky jsou tak hračkou. Jízdním vlastnostem také prospělo zkrácení zadní stavby o 10mm.
|