CROSS COUNTRY 29 - EDICT Třetí místo v na Mistrovství světa v XC svědčí o kvalitě fullů Felt Edict generace 2018/2019. Thomas Litscher začal míst úspěchy hned, jak přišel do nového týmu. Další úspěch s Edictem bylo třetí místo v Cape Epic, plus vítězství na maratonu Roc D'Azur od švýcarského jezdce Nicoly Rohrbacha. Na americké závodní scéně Larissa Connors, vyhrála každý závod, který jela v minulé sezóně, samozřejmě opět v režii Felt Edict.  Nový Edict je o 450 gramů lehčí než jeho předchůdce. Ovšem nejen to, rám je také o 15% tužší. Je to ohromující úspěch konstruktérů Feltu, z něhož budou závodníci získávat obrovské výhody, včetně rychlejší akcelerace, lepších schopností ve výjezdech a celkově pak rychlejších časů. Geometrie modelů Edict 2018/19 byla na základě zpětné vazby od závodníků z týmu Felt v mnohém vylepšena. Sedlový úhel se zvýšil o 1,3 °, aby se zlepšila poloha jezdce při výjezdech, naproti tomu hlavový úhel se snížil o o 1,5 ° až na 70 °. Což biku pomůže ve sjezdech. Byla také zkrácena zadní stavba o 14mm oproti předchůdci. Zadní stavba prodělala i změny co se týká prostoru pro širší plášť, zde nyní najdeme více místa. Zadní osa je dlouhá 148mm. Nyní tak není problémem plášť 2,4“. Přepracován byl i systém pružení, kdy pak došlo u křivky pákového efektu ke zlepšení funkce systému. Nově byla také použita metrická ložiska, která mají oproti ložiskám v pouzdrech menší tření, zadní stavba je tak účinnější. Felt vyrábí již desetiletí karbonové rámy té nejvyšší kvality a využívá u nich konstrukční metody včetně "InsideOut" a "Modular Monocoque Construction". Top řada Edict FRD využívá karbonové vlákno TeXtreme®, materiál vyráběný firmou Oxeon ve Švédsku. Nový Edict tak patří právem k nejlepším fullům své kategorie současnosti. Felt se ve světě celoodpružených kol proslavil virtuálním systémem Equilink. Ten byl charakteristický spojovacím táhlem obou ramen. Systém byl nahrazen novým s názvem Fast. Equlink by byl i v případě 100mm zdvihu zbytečný, navíc u nového rámu není na táhlo ani prostor. Fast vsadilo na jeden čep v oblasti převodníku a pružnost karbonu bez čepu v oblasti zadní boost osy. Nejdůležitější je ovšem tzv. předpružení u horních ramen zadní kyvky. Ty při nezatíženém rámu tlačí směrem do zdvihu. Při zanoření na třicetiprocenntí SAG dochází k neutrálnímu pnutí . V maximálním zdvihu dochází ke snaze se roztahovat, tedy působit proti zdvihu. Vzhledem k těmto vlastnostem je zadní stavba mimořádně citlivá na malé rázy a při tom je křivka odpružení progesivní charakteristiky. Citlivost se podařilo navýšit i díky použití ložisek do metrického tlumiče. Výběr velikosti Někdy není lehké vybrat si správnou velikost kola, protože označení velikosti nevypovídá o všech aspektech a specifikách geometrie kola dané značky. Proto jsme pro vás připravili přehlednou tabulku, kde si podle vaší výšky a dané modelové řady kol najdete doporučenou velikost, která vyhovuje vaší postavě. Pokud si nejste velikostí jistí, rádí vám pomůžeme, stačí nás kontaktovat ( feltbikes@seznam.cz/ tel. 603 919 510). Popřípadě můžete použít také interaktivní tabulku na oficiálních Felt stránkách
|